Державне регулювання в сфері ІКТ
Актуальність. ІКТ є матеріальною основою цифрових трансформацій та
розвитку сучасних інновацій, необхідних для підтримки інших галузей, тому від
державної політики у цій сфері залежатиме й подальший розвиток всієї економіки.
Метою дисципліни є формування у здобувачів цілісного уявлення про теоретичні основи та актуальні практичні аспекти державного регулювання у сфері ІКТ, яка відіграє ключову роль у розвитку цифрової економіки та її інфраструктури.
Предметом вивчення дисципліни є теоретичні засади та практичні аспекти функціонування та розвитку системи взаємовідносин стейкхолдерів сфери ІКТ, а також сукупність методів, форм та інструментів її державного регулювання.
Іноземна мова (англійська) 051 Бакалаврат
Дисципліна «Іноземна мова (англійська)» направлена на вивчення основ сучасної іноземної мови у професійній діяльності спеціаліста та є необхідною і невід'ємною складовою частиною загальноосвітньої професійної підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів. Це зумовлено інтернаціоналізацією наукового спілкування, розвитком співпраці фахівців і вчених на глобальному рівні і розширенням сфери наукового дискурсу в сучасній комунікації. Тому при вивченні іноземної мови пріоритетним є знання структур і стратегій наукового дискурсу, форм і засобів комунікації, а також вміння ними оперувати.
Курс вивчення іноземної мови носить, таким чином, професійно-орієнтований і має комунікативний характер, а дисципліна спрямована на оволодіння практичними мовними навичками відповідно до умов наукового спілкування. З урахуванням цього особливе методологічне значення набувають такі питання, як здатність забезпечення ефективності професійної комунікації, розповідати, міркувати, використовуючи основні види читання, здатність описувати явища, події, викладати факти та інше як голосно так і письмово.Вступ до фаху
Дисципліна « Вступ до фаху» має ознайомчий характер. Вона інтегрує: 1) відомості, відповідно до організації освітнього процесу та професійної підготовки фахівців зі спеціальності «Економіка» в контексті Болонської декларації; 2)визначає базові фахові компоненти Освітньо-професійної програми щодо підготовки здобувачів вищої освіти першого ( бакалаврського ) рівня за спеціальністю 051 Економіка;
3) висвітлює знання щодо основ сучасної економіки, особливостей економічної діяльності підприємств у сучасному цифровому середовищіВища математика
В рамках курсу виробляються первинні навички математичного дослідження, оцінки отриманих результатів, вибору оптимального методу розв’язування задач; виробити у студента уміння застосовувати математичні знання у процесі розв’язування інженерних задач та побудови математичних моделей розвити математичне мислення та підняти загальний рівень математичної культури студентів; розвити алгоритмічне мислення та вміння вибирати і використовувати обчислювальні методи і засоби, таблиці й довідники. Предметом вивчення навчальної дисципліни є апарат математичного аналізу: границя функції, диференціальне числення функції однієї та багатьох змінних, невизначений інтеграл, визначений інтеграл, диференціальні рівняння ,числові ряди,степеневі ряди , ряди Фур’є, елементи теорії функції комплексного змінного ,скалярні та векторні поля .
Інноваційно-інвестеційна діяльність
Мета вивчення навчальної дисципліни: формування знань і навичок раціональної організації та економічного обґрунтування напрямків інноваційної-інвестиційної діяльності підприємства з урахуванням сучасних тенденцій інноваційного розвитку економіки.
Цифрові фінансові ринки та цифрові фінанси
Метою дисципліни є набуття необхідних
знань та умінь,
спрямованих на розвиток
у студентів компетентностей,
пов’язаних із здатністю вирішувати складні завдання у процесі організації
ефективного функціонування підприємств, установ, організацій на різних рівня
управління, органів державної влади та місцевого самоврядування, використовуючи
в умовах цифрової економіки
фінансові технології, інструменти
фінансового інжинірингу та
інноваційні фінансові послуги.
Цифрова економіка
Дисципліна “Цифрова економіка” націлена на послідовне набуття студентами теоретичних і практичних знань про цифрову економіку, розуміння її ролі у повсякденному житті, визначення тенденцій та ключових цифрових трендів на макро та мікро рівнях, які впливають різні аспекти суспільного життя для створення кар’єрної траєкторії студента.
Економіка праці і соціально-трудові відносини
Дисципліна „Економіка праці
і соціально-трудові відносини” розглядає питання
органічної взаємодії праці і людини, що набувають гострого характеру в процесі
здійснення ринкових реформ в Україні. Економіка праці і соціально трудові
відносини – це галузь економічної науки, яка вивчає закономірності і способи
раціонального формування, використання, відтворення і розвитку людського
потенціалу, організації та стимулювання ефективної трудової діяльності
працюючих, формування та розвиток соціально-трудових відносин.
Економічна теорія (051)
Навчальна дисципліна «Економічна теорія» має фундаментальний характер, виконує світоглядну, теоретичну, методологічну, практичну та пізнавальну функції та є підґрунтям для подальшого опанування всіх інших економічних дисциплін. Економічна теорія містить різні розділи, де вивчають економічні явища та процеси на різних рівнях аналізу. Цей курс включає змістові модулі, які присвячені вивченню основ політекономії, мікроекономіки, макроекономіки та мегаекономіки.
Потенціал і розвиток підприємства
В ході вивчення дисципліни «Потенціал і розвиток підприємства» вивчаються основні методи оцінки та управління потенціалом підприємства з позиції забезпечення його конкурентоспроможності у системі антикризового управління потенціалом підприємства. Це у комплексі дозволяє сформувати компетенції, необхідні для виробничої діяльності за фахом.
Бізнес аналітика
Дисципліна
«Бізнес аналітика» має міждисциплінарний характер. Вона присвячена поглибленому вивченню сучасних інформаційних
технологій підтримки прийняття рішень, ознайомленню з функціями та етапами
бізнес-аналітики, а також вивченню методів інтелектуального аналізу даних з
метою розроблення ефективних рішень.
Статистика (051)
Дисципліна «Статистика» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: вища математика, економічна теорія, інформаційні та комунікаційні технології, економіка підприємства.
Дисципліна «Статистика» спрямована на формування у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти загальних та фахових компетентностей щодо статистичних досліджень, необхідних для прийняття ефективних управлінських рішень на підставі сформованої релевантної інформації. Дисципліна зорієнтована на вивчення основних вимог до вихідної інформації, питань техніки зведення й групування даних, способів зображення статистичних даних і можливостей їхнього використання при первинній обробці інформації, методів збору й обробки статистичних даних, принципів й методів контролю їхньої вірогідності, методів статистичного моделювання та прогнозування;
Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного уявлення про основні вимоги до вихідної інформації, питання техніки зведення й групування даних, способи зображення статистичних даних і можливості їхнього використання при первинній обробці інформації, методи збору й обробки статистичних даних, принципи й методи контролю їхньої вірогідності, методи статистичного моделювання та прогнозування;
2) розвиток умінь складати план статистичного дослідження вихідних показників, організувати суцільне та несуцільне спостереження, провести цілеспрямований статистичний аналіз із застосуванням вивчених у курсі методів й інтерпретувати отримані похідні статистичні показники на базі своїх професійних уявлень і навичок, формулювати висновки, що випливають з проведеного аналізу;
3) Набуття навичок практичного розв’язання статистичних задач із використанням сучасної комп'ютерної техніки і проблемно-орієнтованих пакетів прикладних програм.
Економiко - математичнi методи та моделi (051)
Дисципліна «Економіко-математичні методи та моделі» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: вища математика, економічна теорія, інформаційні та комунікаційні технології, економіка підприємства.
Дисципліна «Економіко-математичні методи та моделі» присвячена вивченню сучасних методів, засобів і можливостей прогностики щодо оволодіння сучасними підходами та інструментами для вирішення наступних завдань: створення наукових передумов необхідних для прийняття управлінських рішень, наукового аналізу тенденцій зміни соціально-економічних процесів; визначення множини можливих варіантів розвитку соціально-економічних процесів виходячи з наявних тенденцій та поставлену мету розвитку економічної системи; оцінювання ймовірних результатів рішень, які приймаються; обґрунтування напрямків розвитку у соціально-економічній та науково-технічній сферах
Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного уявлення про відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач, принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем;
2) розвиток умінь застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач. Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків;
3) здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів;
4) набуття навичок застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.Менеджмент для спеціальності 051
Дисципліна «Менеджмент» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: філософія, економічна теорія, соціологія. Мета дисципліни - формування системних знань в сфері сучасного менеджменту, опанування знаннями з побудови ефективної організації, виявлення факторів, що здійснюють вплив на управлінську діяльність підприємств різних форм власності та на прийняття управлінських рішень, аналіз та оцінка ступені впливу цих факторів , спираючись на теорію і практику менеджменту. Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту;
2) формування розуміння концептуальних основ системного управління організаціями;
3) набуття умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття адекватних управлінських рішень на основі знання методології та технологій прийняття та реалізації рішень, а також чинників, що впливають на цей процес;
4) формування здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук
Економіка підприємства
В ході вивчення дисципліни «Економіка підприємства» вивчаються основні закономірностей функціонування підприємства в ринковій економіці, вивчаються теоретичні, методологічні та прикладні засади процесу формування та використання виробничих ресурсів, результатів та показників ефективності діяльності підприємства; закріплюються комплекс знань та вмінь щодо проведення розрахунків економічних показників діяльності підприємства. Це у комплексі дозволяє сформувати компетенції, необхідні для виробничої діяльності за фахом.
Здобувачі навчаються проводити аналіз ринкових можливостей підприємств, планувати нові товари та послуги для ринку збуту, визначати цінову політику підприємства та методи ціноутворення на підставі визначення витрат та очікуваних економічних результатів. Визначати ефективність праці та здійснювати моніторинг соціально-трудової сфери ринку праці та окремої організації. Знати загальні закономірності розвитку сучасних грошово-кредитних відносин, оцінювати ефективність використання фінансових ресурсів та грошових фондів підприємств, організація та ведення бухгалтерського обліку й проведення аудиту фінансової звітності. Організовувати, планувати та координувати логістичну діяльність підприємств на основі оптимізації потоків інформаційних, матеріальних, фінансових ресурсів. Вміти розробляти бізнес-план та використовувати методи оцінювання його економічної ефективності.