Зовнішньоекономічна діяльність підприємства
Актуальність. У сучасному глобалізованому та гіперзв’язаному світі організації у різних сферах економічної діяльності потребують управлінців нового покоління. Для підготовки сучасних висококваліфікованих фахівців у сфері маркетингу вкрай важливим є вивчення природи, закономірностей і тенденцій розвитку світового господарства, ознайомлення з існуючими формами міжнародних економічних відносин, опанування теорією та практикою зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) підприємства, регіону, держави тощо.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретико-методологічні основи та практичні аспекти організації та проведення зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів господарювання, особливості та проблеми управління ЗЕД на сучасному (цифровому) етапі розвитку суспільства.Іноземна мова (англійська) Бакалаврат 075
Дисципліна «Іноземна мова (англійська)» направлена на вивчення основ сучасної іноземної мови у професійній діяльності спеціаліста та є необхідною і невід'ємною складовою частиною загальноосвітньої професійної підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів. Це зумовлено інтернаціоналізацією наукового спілкування, розвитком співпраці фахівців і вчених на глобальному рівні і розширенням сфери наукового дискурсу в сучасній комунікації. Тому при вивченні іноземної мови пріоритетним є знання структур і стратегій наукового дискурсу, форм і засобів комунікації, а також вміння ними оперувати.
Курс вивчення іноземної мови носить, таким чином, професійно-орієнтований і має комунікативний характер, а дисципліна спрямована на оволодіння практичними мовними навичками відповідно до умов наукового спілкування. З урахуванням цього особливе методологічне значення набувають такі питання, як здатність забезпечення ефективності професійної комунікації, розповідати, міркувати, використовуючи основні види читання, здатність описувати явища, події, викладати факти та інше як голосно так і письмово.Соціальна психологія
Програма вивчення навчальної дисципліни «Соціальна психологія» складена відповідно до освітньої програми підготовки бакалавра спеціальності 075-Маркетинг
Загальний обсяг курсу: 6 кредитів
Мета дисципліни
Засвоєння студентами знань щодо соціально-психологічних феноменів, їх закономірностей та механізмів, для вироблення вмінь застосування знань в професійній діяльності, а також для формування готовності студентів самостійно пізнавати, аналізувати, шукати глибинні взаємозв’язки повсякденних життєвих явищ.
Статистика (075)
Дисципліна «Статистика» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: вища математика, економічна теорія, інформаційні та комунікаційні технології, економіка підприємства.
Дисципліна «Статистика» спрямована на формування у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти загальних та фахових компетентностей щодо статистичних досліджень, необхідних для прийняття ефективних управлінських рішень на підставі сформованої релевантної інформації. Дисципліна зорієнтована на вивчення основних вимог до вихідної інформації, питань техніки зведення й групування даних, способів зображення статистичних даних і можливостей їхнього використання при первинній обробці інформації, методів збору й обробки статистичних даних, принципів й методів контролю їхньої вірогідності, методів статистичного моделювання та прогнозування;
Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного уявлення про основні вимоги до вихідної інформації, питання техніки зведення й групування даних, способи зображення статистичних даних і можливості їхнього використання при первинній обробці інформації, методи збору й обробки статистичних даних, принципи й методи контролю їхньої вірогідності, методи статистичного моделювання та прогнозування;
2) розвиток умінь складати план статистичного дослідження вихідних показників, організувати суцільне та несуцільне спостереження, провести цілеспрямований статистичний аналіз із застосуванням вивчених у курсі методів й інтерпретувати отримані похідні статистичні показники на базі своїх професійних уявлень і навичок, формулювати висновки, що випливають з проведеного аналізу;
3) Набуття навичок практичного розв’язання статистичних задач із використанням сучасної комп'ютерної техніки і проблемно-орієнтованих пакетів прикладних програм.Економіко-метематичні методи та моделі (075)
Дисципліна «Економіко-математичні методи та моделі» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: вища математика, економічна теорія, інформаційні та комунікаційні технології, економіка підприємства.
Дисципліна «Економіко-математичні методи та моделі» присвячена вивченню сучасних методів, засобів і можливостей прогностики щодо оволодіння сучасними підходами та інструментами для вирішення наступних завдань: створення наукових передумов необхідних для прийняття управлінських рішень, наукового аналізу тенденцій зміни соціально-економічних процесів; визначення множини можливих варіантів розвитку соціально-економічних процесів виходячи з наявних тенденцій та поставлену мету розвитку економічної системи; оцінювання ймовірних результатів рішень, які приймаються; обґрунтування напрямків розвитку у соціально-економічній та науково-технічній сферах
Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного уявлення про відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач, принципи економічної науки, особливості функціонування економічних систем;
2) розвиток умінь застосовувати відповідні економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач. Виконувати міждисциплінарний аналіз соціально-економічних явищ і проблем в однієї або декількох професійних сферах з врахуванням ризиків та можливих соціально-економічних наслідків;
3) здатність застосовувати економіко-математичні методи та моделі для вирішення економічних задач. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології для вирішення соціально-економічних завдань, підготовки та представлення аналітичних звітів;
4) набуття навичок застосовувати комп’ютерні технології та програмне забезпечення з обробки даних для вирішення економічних завдань, аналізу інформації та підготовки аналітичних звітів.Філософія
Програма вивчення навчальної дисципліни «Філософія» складена відповідно до освітньої програми підготовки бакалавра спеціальності 075-Маркетинг
Загальний обсяг курсу: 4 кредитів
Мета дисципліни
Формування у здобувачів сучасного мислення та спеціальних знань у просторі філософського світогляду та світорозуміння; набуття умінь та формування методологічних компетенцій, необхідних для практичного застосування набутих знань, для практичного відношення до майбутньої діяльності
МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ
Дисципліна «Маркетингові дослідження» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: економіка, психологія, соціології, соціальна психологія. Навчання спрямовано на:
1) Ознайомлення студентів зі специфікою та основними напрямами маркетингових досліджень;
2) Отримання практичних навичок розв’язування маркетингових завдань та виконання відповідних функцій;
3) Формування у студентів навичок вибору методів та конструювання інструментарію для проведення маркетингового дослідження, або адаптування існуючого інструментарію до потреб дослідження;
4) Навчання студентів застосовувати методи та технології маркетингових досліджень на практиці;
Формування у студентів моральних та етичних якостей, які необхідні для успішного виконання ними своїх професійних обов'язків.Менеджмент 075
Дисципліна «Менеджмент» :
1) формує у здобувачів вищої освіти сучасне управлінське мислення, систему спеціальних знань у галузі менеджменту, розуміння концептуальних основ системного управління організаціями;
2) надає вміння аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища, прийняття адекватних управлінських рішень на основі знання методології, технологій прийняття та реалізації рішень, а також чинників, що впливають на цей процес;
3) формує здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері менеджменту.
Вища математика
В рамках курсу виробляються первинні навички математичного дослідження, оцінки отриманих результатів, вибору оптимального методу розв’язування задач; виробити у студента уміння застосовувати математичні знання у процесі розв’язування інженерних задач та побудови математичних моделей розвити математичне мислення та підняти загальний рівень математичної культури студентів; розвити алгоритмічне мислення та вміння вибирати і використовувати обчислювальні методи і засоби, таблиці й довідники. Предметом вивчення навчальної дисципліни є апарат математичного аналізу: границя функції, диференціальне числення функції однієї та багатьох змінних, невизначений інтеграл, визначений інтеграл, диференціальні рівняння ,числові ряди,степеневі ряди , ряди Фур’є, елементи теорії функції комплексного змінного ,скалярні та векторні поля .
Економічна теорія (075)
Навчальна дисципліна «Економічна теорія» має фундаментальний характер, виконує світоглядну, теоретичну, методологічну, практичну та пізнавальну функції та є підґрунтям для подальшого опанування всіх інших економічних дисциплін. Економічна теорія містить різні розділи, де вивчають економічні явища та процеси на різних рівнях аналізу. Цей курс включає змістові модулі, які присвячені вивченню основ політекономії, мікроекономіки, макроекономіки та мегаекономіки.
Е-комерція та Web-дизайн
Дисципліна спрямована на оволодіння теоретичними знаннями, та практичними навичками у сфері електронного бізнесу, інструментарію електронної комерції на базі глобальної мережі Інтернет, аналізу ефективності електронної комерції та її нормативно-правового забезпечення, ведення бізнесу, маркетингової діяльності та реклами з використанням цифрових технологій у мережі Інтернет.
Тренінг-курс Продакт-менеджмент та маркетинг
Тренінг-курс Продакт-менеджмент та маркетинг спрямован на розвиток ІТ-підприємництва і сфери продуктового ІТ в Україні. Під час навчання студенти отримають знання у сфері продуктового ІТ, підприємництва і продакт- менеджменту, а також компетенції для перших кроків у продуктовій ІТ-компанії або запуску власного продуктового ІТ-бізнесу.
Практична підготовка: вступ до фаху
Дисципліна «Практична підготовка: вступ до фаху» має міждисциплінарний характер. Мета дисципліни - ознайомлення здобувачів вищої освіти з особливостями майбутньої професії, її змістом та завданнями маркетингової діяльності, роллю маркетологів різних рівнів в управлінні відповідними підрозділами підприємства, особливостями організації підготовки фахівців з маркетингу. Навчання спрямовано на:
1) ознайомлення здобувачів вищої освіти з основними положеннями про організацію вищої освіти в Україні та її особливостями у ДУІТЗ, надання стислої інформації про Болонський процес;
2) ознайомлення здобувачів вищої освіти із загальними питаннями Державного стандарту вищої освіти в Україні та організаційно-методичним підґрунтям навчання у ЗВО;
3) ознайомлення з особливостями організації навчальної, науково-дослідницької, самостійної і виховної роботи у ДУІТЗ, на факультеті Б та СК;
4) доведення до відома здобувачів вищої освіти перелік посад, що може обіймати випускник даного професійного спрямування на підприємствах;
5) надання здобувачам вищої освіти стислий огляд змісту освітньо-професійної програми фахівця відповідного професійного спрямування «Маркетинг», а також ознайомлення з кваліфікаційними вимогами та основними видами і змістом діяльності маркетолога.Маркетинг
Програма вивчення навчальної дисципліни «Маркектинг» складена відповідно до освітньої програми підготовки бакалавра спеціальності 075-Маркетинг.
Обсяг курсу – 4 кредити.
Дисципліна «Маркетинг», крім дослідження категоріального апарату маркетингової теорії, спрямовано на розвиток у здобувачів вищої освіти умінь аналізувати маркетингове середовище фірми та прогнозувати її розвиток; проводити маркетингові дослідження з використанням різних методів; сегментувати ринок споживчих та промислових товарів і вибирати цільовий сегмент; аналізувати асортимент продукції підприємства; вибирати оптимальний канал розподілу; визначати найбільш ефективну комунікативну кампанію на обраному сегменті ринку; вироблення навичок творчого використання знань у різних ситуаційних кейсах.
Програма навчальної дисципліни складається з двох змістовних модулів:
Змістовний модуль 1. Теоретичні основи маркетингу та аналіз маркетингового макро- та мікросередовища.
Змістовний модуль 2. Комплекс маркетингу (маркетинг-микс), в якому розглядаються маркетингова товарна політика, маркетингова цінова політика, маркетингова політика розподілу та маркетингова політика комунікацій.
Психологічні аспекти поведінки споживачів
Програма вивчення навчальної дисципліни «Психологічні аспекти поведінки споживачів» складена відповідно до освітньої програми підготовки бакалавра спеціальності 075-Маркетинг
Обсяг курсу «Психологічні аспекти поведінки споживачів»
– 4 кредити. Предметом вивчення курсу є
поведінка споживачів, її психологічні особливості та фактори, які впливають на
перебіг поведінкових реакцій, маркетингова система
управління поведінкою споживачів.
Дисципліна покликана сприяти опануванню основних теорій споживчих мотивацій, особливостей поведінки споживача на ринку, розумінню психотипів споживачів і найефективніших методів взаємодії з ними.
Міждисциплінарні зв’язки: загальна психологія, маркетинг.
Програма навчальної дисципліни складається з
таких змістових модулів:
Змістовий модуль 1. Поведінка споживача в умовах економічного обміну та сучасних культурних реалій.
Змістовий модуль 2. Психологічні чинники зовнішнього та внутрішнього впливу на поведінку споживача.