Філософія
Програма вивчення навчальної дисципліни «Філософія» складена відповідно до освітньої програми підготовки бакалавра спеціальності 123 Комп'ютерні мережі та інтернет.
Іноземна мова (англійська)
Дисципліна «Іноземна мова (англійська)» направлена на вивчення основ сучасної іноземної мови у професійній діяльності спеціаліста та є необхідною і невід'ємною складовою частиною загальноосвітньої професійної підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів. Це зумовлено інтернаціоналізацією наукового спілкування, розвитком співпраці фахівців і вчених на глобальному рівні і розширенням сфери наукового дискурсу в сучасній комунікації. Тому при вивченні іноземної мови пріоритетним є знання структур і стратегій наукового дискурсу, форм і засобів комунікації, а також вміння ними оперувати.
Курс вивчення іноземної мови носить, таким чином, професійно-орієнтований і має комунікативний характер, а дисципліна спрямована на оволодіння практичними мовними навичками відповідно до умов наукового спілкування. З урахуванням цього особливе методологічне значення набувають такі питання, як здатність забезпечення ефективності професійної комунікації, розповідати, міркувати, використовуючи основні види читання, здатність описувати явища, події, викладати факти та інше як голосно так і письмовоКерування мережами та інформаційними сервісами
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни Керування мережами та інформаційними сервісами складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів спеціальності 123 Комп’ютерна інженерія.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є: архітектура інформаційних мереж, принципи функціонування інформаційних мереж та сервісівФормування у студентів знань, необхідних для розуміння принципів керування мережею, у чому полягає особливість організації необхідного обслуговування керованим обладнанням, яких принципів слід дотримуватися при забезпеченні безперервної роботи мережі та при виникненні можливих проблем. Отримання навичок роботи з мережними ресурсами та навичок керування трафіком, централізованого налаштування мережного обладнання
Основи інфокомунікацій
Дисципліна "Основи інфокомунікацій" є комплексною та міждисциплінарною, інтегруючи знання з кількох основних галузей освіти та науки. Вона охоплює такі області як фізика, вища математика, основи комп'ютерної інженерії, комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів, а також вивчення іноземної мови.
Дисципліна спрямована на підготовку студентів до розуміння та розв'язання складних інженерних завдань у сфері комп'ютерної інженерії. Це включає в себе вміння застосовувати знання з фізики та математики для аналізу та оптимізації комп'ютерних систем, розробки програмного забезпечення та побудови апаратних рішень. Такий підхід дає студентам необхідні навички для успішної роботи в сучасній комп'ютерній індустрії.Структуровані кабельні системи
Дисципліна «Структуровані кабельні системи» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: комп’ютерні мережі, фізика, основи інфокомунікацій. Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти базових знань, необхідних для розуміння широкого кола реальних проблем у сфері створення та експлуатації кабельної інфраструктури комп'ютерних мереж;
2) розвиток умінь навички необхідні для проектування, інсталяції та подальшого адміністрування і експлуатації структурованих кабельних систем;
підвищення рівня комунікативної компетентності у сфері структурованих кабельних систем, зокрема в контексті обговорення проблемних питань з проектування та розвитку концепції структурованих кабельних систем з колегами, організаціями зі стандартизації у сфері СКС та іншими громадянами.Технології програмування
Дисципліна "Технології програмування" є необхідним практичним і теоретичним фундаментом для фахівців з комп´ютерної інженерії, спрямована на вивчення основ інформаційно-комунікаційних технологій, засобів комп’ютерної техніки та інформаційних систем, принципів опрацювання цифрової інформації. Під час вивчення даної дисципліни студенти здобудуть знання, які допоможуть ефективно використовувати сучасні розробки технологій програмування при вивченні спеціальних дисциплін.
Мови програмування та компілятори
Мета дисципліни - формування у студентів компетентностей щодо
побудови алгоритмів комп'ютерних програм, їх представлення у графічній формі у
вигляді блок-схем, а також засад з розробки комп'ютерних консольних програм на
мові програмування С із певними елементами мови програмування С++, практичне засвоєння
основних понять і концепцій програмування та набуття навиків розробки програм
мовою програмування мовою високого рівня С++ для вирішення прикладних задач із
різних предметних областей.
Основи здорового способу життя
Метою є підготовка фахівців різних спеціальностей за освітнім ступенем
бакалавра відповідно до державних стандартів, встановлених освітньо-
кваліфікаційною характеристикою та освітньо-професійною програмою
підготовки, ознайомлення з основами здорового способу життя, його складовими
та особливостями їх формування, методами залучення загального населення та
зокрема студентської молоді до здорового способу життя, формування соціально
активної, фізично здорової, духовно багатої особистості та профілактики
шкідливих звичок, набуття навичок превентивної освіти (попередження
негативних явищ серед окремих груп та населення загалом).
Сформувати мотивацію щодо використання набутих знань у професійній
діяльності.
Основні завдання:
- виховні: формування мотиваційно-ціннісного ставлення до здорового
способу життя, потреби в регулярних заняттях фізичними вправами і спортом,
спрямування до здорового способу життя та до фізичного самовдосконалення і
самовиховання;
- освітні: розуміння ролі здорового способу життя у розвитку особистості та
підготовка її до професійної діяльності, знання науково-практичних основ
фізичної культури і здорового способу життя;
- розвиваючі: забезпечення загальної і професійно-прикладної фізичної
підготовленості та психофізичної готовності студента до майбутньої професії,
оволодіння системою практичних умінь і навичок, що забезпечують розвиток
якостей і властивостей особистості;
- оздоровчі: придбання досвіду творчого використання здорового способу
життя для збереження і і зміцнення здоров’я з метою досягнення життєвих і
професійних потреб.
Програма навчальної дисципліни складається:
Змістовий модуль 1. Здоровий спосіб життя та особливості його
формування. Методико-практичні заняття.
Змістовий модуль 2. Порушення здорового способу життя: шкідливі звички
та ризикована статева поведінка. Методико-практичні заняття.
Інформаційно-комунікаційні технології
Дисципліна "Інформаційно-комунікаційні технології" є інтердисциплінарною і комплексною, оскільки поєднує в собі знання з різних важливих галузей освіти та науки, такі як вища Вища математика, Фізика, Мови програмування та компілятори, Технології програмування, Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів, Комп'ютерна дискретна математика, Технології нейронних мереж для створення контенту, Інтернет речей, Системний аналіз.
Дисципліна охоплює широкий спектр тем та питань і здебільшого спрямована на розвиток ключових навичок та знань, які важливі в сучасному інформаційному суспільстві. Вона займається поглибленим вивченням і практичним застосуванням технологій, які становлять основу сучасного інформаційного суспільства. Вона надає студентам навички та знання, необхідні для успішної роботи у сфері ІТ, розробки програмного забезпечення, адміністрування мереж та інших важливих аспектів сучасної технологічної галузі.Мета дисципліни
Надати здобувачам знання, навички та розуміння важливих аспектів інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для підготовки їх до успішної роботи та професійного розвитку в сучасному інформаційному суспільстві.
Безпека життєдіяльності та охорона праці КН4
«Безпека життєдіяльності й
охорона праці» – дисципліна, яка вивчається в вищих закладах з метою формування
у майбутніх фахівців знань щодо стану і проблем безпеки людини в умовах впливу
негативних факторів оточуючого середовища, охорони праці, методів і засобів
забезпечення умов виробничого середовища і безпеки праці згідно з чинними
законодавчими та іншими нормативно-правовими актами, знань щодо стану і проблем
захисту населення в умовах надзвичайних ситуацій. Дана дисципліна розкриває
закономірності виникнення небезпек, їх властивості, наслідки впливу на організм
людини та об'єкти середовища; способи захисту і збереження здоров'я та життя
людини, збереження її працездатності, а також захисту життєвого середовища від
небезпек; розробки і реалізації відповідних засобів і заходів щодо створення та
підтримки здорових і безпечних умов життя та діяльності людини, як
повсякденних, під час трудової діяльності так і в умовах надзвичайних ситуацій.
Фізика
Курс Фізики для фахівців з комп'ютерної інженерії передбачає теоретичні та практичні заняття, самостійне навчання та індивідуальні завдання.
Програмні результати навчання:
· основні фізичні величини для опису явищ в електричних та магнітних системах;
· основні фізичні явища для класифікації процесів в електричних та магнітних системах;
· формулювання фізичних законів для опису явищ в електричних та магнітних системах, з використанням довідкової літератури;
· знаходити фізичні закони для опису явищ у в електричних та магнітних системах, з використанням технічної документації;
· перевести фізичні величини в систему одиниць СИ для можливості вирішення чисельних завдань за допомогою довідкової літератури;
· підтримувати чисельні результати для вирішення практичних завдань елементів роботи в електричних та магнітних системах, використовуючи вхідні дані та технічну документацію;
· оцінювати правильність результатів обчислень для вирішення практичних завдань елементів роботи в електричних та магнітних системах, з використанням технічної документації;
· проводити фізичні вимірювання окремих величин та параметрів для визначення режимів роботи елементів в електричних та магнітних системах, використовуючи стандартні засоби виміру;
· порівнювати результати практичних вимірів з теоретичними результатами для оцінки похибок вимірів, використовуючи довідкову літературу.
Планування та проєктування комп'ютерних мереж
Анотація дисципліни. Дисципліна «Планування та проектування комп’ютерних мереж» (ППКМ) належить до переліку основних дисциплін спеціалізації «Комп’ютерні мережі та Інтернет» кафедри «Комп’ютерної інженерії та інформаційних систем».
Дисципліна формує у студента уявлення про процес створення сучасної інформаційної інфраструктури на базі комп’ютерної мережі для будь якого підприємства чи закладу, забезпечує придбання професійних навичок та засвоєння методики планування схемних рішень для створення сервісних платформ, що забезпечують автоматизацію бізнес-процесів підприємств, а також забезпечує засвоєння технологій проектування сучасних мереж різного класу з використанням спеціального програмного забезпечення і вміння складати відповідну технічну документацію.
Мета: формування у студента знання сучасних методів планування та проектування комп’ютерних мереж з використанням спеціального програмного забезпечення.
Завдання: забезпечити набуття практичних навичок створення мережних рішень, згідно завдання.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати: телекомунікаційні та інформаційні мережі, мережні технології,
активне та пасивне мережне обладнання, стандарти структурованих кабельних систем.
вміти: досліджувати бізнес-процеси, виробничі процеси підприємств з метою уявлення шляхів їхньої автоматизації, шляхом створення відповідного інформаційного середовища на базі комп’ютерної мережі, забезпечувати вихід у глобальні мережі, розробляти технічні завдання на проектування мереж, створювати проекти мереж з використанням спеціального програмного забезпечення.
Технічна експлуатація та адміністрування інформаційних систем
Дисципліна «Системне адміністрування» рекомендована для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за вказаними спеціальностями. Заняття проводяться в інтерактивному режимі.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є процес експлуатації та адміністрування комп’ютерних мереж та систем.Основною метою вивчення даної навчальної дисципліни є розвиток навичок переходу від теоретичних знань про мережні протоколи та служби до їх практичного застосування. Це досягається через вибір відповідного програмного та апаратного забезпечення, його розгортання на лабораторних макетах та тестування отриманих конфігурацій. Крім того, дисципліна спрямована на формування у студентів кращого розуміння процесів, які відбуваються в локальних мережах, методів взаємодії внутрішніх (корпоративних) мережі із глобальною мережею Інтернет, а також способів ефективного захисту інформаційних систем від несанкціонованого зовнішнього доступу.
ОСНОВИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ
Курс призначений для ознайомлення зі змістом роботи майбутнього фахівця з комп’ютерної інженерії; надає уявлення про складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які пов’язані з проєктуванням, розробленням, забезпеченням якості та супроводженням технічного та програмного забезпечення комп’ютерних мереж та Інтернет; знайомить з основними концепціями та тенденціями розвитку архітектур сучасних комп’ютерів, технологіями накопичення, зберігання та обробки даних, з технічними (апаратними) засобами сфери ІТ, системним програмним забезпеченням комп’ютерних систем та мереж універсального і спеціального призначення та їх компонент.
Протягом курсу здобувачі вищої освіти також опрацьовують навички роботи з сучасними інструментами сфери ІТ.
Метою вивчення навчального курсу «Основи комп’ютерної інженерії» є:
– розкриття змісту роботи майбутнього фахівця з комп’ютерної інженерії;
– формування цілісного представлення про суть надання послуг комп’ютерними мережами та Інтернет (КМ та І); методи і способи опрацювання інформації в КМ та І; інформаційні процеси та програмно-технічні засоби КМ та І.
Головним завданням курсу «Основи комп’ютерної інженерії» є: адаптація студентів до навчання в вищому навчальному закладі та ознайомлення з базовими теоретичними засадами в питаннях комп’ютерної інженерії; опис завдань, пов’язаних з колом питань у сфері інформатизації, із актуальністю проведення студентами науково-пошукової роботи; ознайомлення із технологіями зберігання, передачі і захисту даних.
ТЕХНОЛОГІЇ ІР-МЕРЕЖ
Курс призначений для формування у студентів
фундаментальних знань методів, обладнання та програмного забезпечення,
пов’язаних з обробкою та розподілом даних в IP-мережах; вмінь застосовувати
знання технологій ІР-мереж для ідентифікації, формулювання і
розв’язування технічних задач спеціальності, використовуючи методи, що є
найбільш придатними для досягнення поставлених цілей.
Метою
навчальної дисципліни є формування у студентів фундаментальних знань методів,
обладнання та програмного забезпечення, пов’язаних з обробкою та розподілом
даних в IP-мережах.
Завдання навчальної дисципліни: формування умінь застосовувати та налагоджувати ключові протоколи ІР-мережі, тестувати роботу інформаційної мережі; відвертати несправності, пов’язані з помилками в налагоджуванні протоколів.
ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ТА ПРОТОКОЛИ ІНТЕРНЕТ
Навчальна дисципліна «Організаційна структура та протоколи Інтернет» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх дисциплін: «Комп’ютерна дискретна математика», «Основи інфокомунікацій», «Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів», «Комп’ютерні мережі».
Метою навчальної дисципліни є формування системних знань структури мережі Інтернет та принципів її роботи; розвиток умінь щодо розв’язання задач, пов’язаних з створюванням та обслуговуванням стабільних, захищених, прогнозованих сегментів мережі Інтернет на основі використання новітніх технологій і протоколів.
Завдання, що вирішуються відповідно до вимог Національної рамки кваліфікацій:
- сформувати системне уявлення про феномен «прийняття та реалізація управлінських рішень», зокрема розуміння сутності базових понять цього феномену; знання методології та технологій прийняття рішень в умовах невизначеності та ризиків, а також чинників, що впливають на цей процес;
- сформувати системне уявлення про структуру мережі Інтернет, принципи її роботи; концепцію децентралізації, покладену в основу роботи Інтернет; характеристики і параметри протоколів мережі Інтернет та методи, що покладені у основу їхньої роботи;
- розвивати вміння системно адмініструвати, використовувати, адаптувати та експлуатувати наявні телекомунікаційні та інформаційні технології та протоколи;
- розвивати вміння розв’язувати складні, спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які пов’язані з супроводженням, забезпеченням якості технічного та програмного забезпечення мережі Інтернет;
- підвищувати рівень комунікативної компетентності у сфері комп’ютерної інженерії, зокрема в контексті обговорення проблемних питань з прийняття рішень впровадження та супроводу різноманітних сервісів та протоколів Інтернет.;
- мотивувати на активну участь у процесі прийняття індивідуальних і групових рішень, на відповідальність за якість прийнятих рішення та успішність їх реалізації.
Інтернет речей
Метою викладання навчальної дисципліни "Інтернет речей" є формування у студентів системних знань та розвиток умінь щодо основних принципів, методів і технологій побудови локальних підсистем та мереж Інтернету речей, а також їхньої інтеграції у загальну мережу Інтернет.
Основні завдання дисципліни відповідно до вимог Національної рамки кваліфікацій:
- сформувати системне уявлення і розуміння сутності феномену «Інтернет речей»
- розвивати вміння застосовувати сучасні технології Інтернету речей
- підвищувати рівень компетентності у сфері Інтернету речей, реалізувати та проводити експертні оцінки проектів з Інтернету речей.
Операційні системи
Метою викладання навчальної дисципліни є сформувати у студентів уявлення про сучасні вимоги до операційних систем, тенденції їх еволюції, забезпечити студентів знаннями, які необхідні для розуміння і визначення завдань, послідовність їх вирішення, які пов’язані з операційними системами та їх розвитком. На прикладі операційних UNIX-подібних систем вивчаються системи керування процесами, керування пам’яттю, робота файлових систем, системи керування вводом-виводом
Завданням навчальної дисципліни є отримання студентами знань щодо загальної архітектури ядра операційної системи, особливостей програмної реалізації дійсних ядер UNIX-подібних систем, а також практичних навичок роботи в таких операційних системах.