Неперервність бізнесу та відновлення після аварії
Метою викладання навчальної дисципліни “НЕПЕРЕРВНІСТЬ БІЗНЕСУ ТА
ВІДНОВЛЕННЯ ПІСЛЯ АВАРІЇ” є формування основ знань щодо побудови на
підприємстві стратегії неперервності бізнесу (BCM), розуміння базових етапів,
складових та компонентного складу, ресурсів та планів дій (ECP) тощо.
Основними завданнями вивчення дисципліни “ НЕПЕРЕРВНІСТЬ БІЗНЕСУ ТА
ВІДНОВЛЕННЯ ПІСЛЯ АВАРІЇ ” є ознайомлення студентів із принципами
формування стратегії неперервності бізнесу на підприємстві, загрозами та ризиками
бізнесу в аспекті життєвих циклів, інструментами аналізу та роботи з ризиками,
розгляді фундаментальних етапів стратегії BCM на основі міжнародних стандартів
та практик, розробляти плані неперервності бізнесу.
Комплексні системи захисту інформації: Проектування впровадження, супровід
У дисципліні висвітлюються основні поняття щодо, комплексних систем захисту
інформації, інформаційних ресурсів з обмеженим доступом та необхідності захисту
інформації від несанкціонованого доступу (НСД) та розповсюдження. Принципи
проектування та етапи створення комплексних систем захисту інформації. Розробки
політики безпеки інформації в ІТС. Заходи з локалізації наслідків НСД до інформації.
Методи та засоби блокування каналів витоку інформації.
Криптографічний захист інформації частина 2
Метою дисципліни «Криптографічний захист інформації» є забезпечення студентів базовими знаннями з проблем захисту інформації у системах комунікацій від порушення її конфіденційності, цілісності та доступності.
Завданням навчальної дисципліни є: у результаті вивчення дисципліни «Криптографічний захист інформації» студент повинен
знати: основні етапи створення систем захисту інформації, принципи побудови симетричних та асиметричних криптосистем, концепцію криптосистем з відкритим ключем, керування криптографічними ключами, методи ідентифікації та автентифікації в комунікаційних системах та основи криптоаналізу;
вміти: аналізувати загрози та джерела загроз для комунікаційних систем, виконувати розрахунки необхідних параметрів алгоритмів шифрування, розподілення ключів та цифрового підпису (ЦП).
Криптографічний захист інформації частина 1
Метою дисципліни «Криптографічний захист інформації» є забезпечення студентів базовими знаннями з проблем захисту інформації у системах комунікацій від порушення її конфіденційності, цілісності та доступності.
Завданням навчальної дисципліни є: у результаті вивчення дисципліни «Криптографічний захист інформації» студент повинен
знати: основні етапи створення систем захисту інформації, принципи побудови симетричних та асиметричних криптосистем, концепцію криптосистем з відкритим ключем, керування криптографічними ключами, методи ідентифікації та автентифікації в комунікаційних системах та основи криптоаналізу;
вміти: аналізувати загрози та джерела загроз для комунікаційних систем, виконувати розрахунки необхідних параметрів алгоритмів шифрування, розподілення ключів та цифрового підпису (ЦП).
Основи здорового способу життя
Метою є підготовка фахівців різних спеціальностей за освітнім ступенем
бакалавра відповідно до державних стандартів, встановлених освітньо-
кваліфікаційною характеристикою та освітньо-професійною програмою
підготовки, ознайомлення з основами здорового способу життя, його складовими
та особливостями їх формування, методами залучення загального населення та
зокрема студентської молоді до здорового способу життя, формування соціально
активної, фізично здорової, духовно багатої особистості та профілактики
шкідливих звичок, набуття навичок превентивної освіти (попередження
негативних явищ серед окремих груп та населення загалом).
Сформувати мотивацію щодо використання набутих знань у професійній
діяльності.
Основні завдання:
- виховні: формування мотиваційно-ціннісного ставлення до здорового
способу життя, потреби в регулярних заняттях фізичними вправами і спортом,
спрямування до здорового способу життя та до фізичного самовдосконалення і
самовиховання;
- освітні: розуміння ролі здорового способу життя у розвитку особистості та
підготовка її до професійної діяльності, знання науково-практичних основ
фізичної культури і здорового способу життя;
- розвиваючі: забезпечення загальної і професійно-прикладної фізичної
підготовленості та психофізичної готовності студента до майбутньої професії,
оволодіння системою практичних умінь і навичок, що забезпечують розвиток
якостей і властивостей особистості;
- оздоровчі: придбання досвіду творчого використання здорового способу
життя для збереження і і зміцнення здоров’я з метою досягнення життєвих і
професійних потреб.
Програма навчальної дисципліни складається:
Змістовий модуль 1. Здоровий спосіб життя та особливості його
формування. Методико-практичні заняття.
Змістовий модуль 2. Порушення здорового способу життя: шкідливі звички
та ризикована статева поведінка. Методико-практичні заняття.
ОК-13 Технології програмування
Дисципліна “Технології програмування” спрямована на вивчення основ створення і застосування складених типів даних - динамічних структур даних, таких як списки, стеки, черги, дерева, хеш-таблиці, та основних алгоритмів обробки даних - пошук елемента у лінійних структурах чи пошук підрядка у текстовому рядку, сортування масиву, пошук найкоротшого шляху. Алгоритми та структури даних є найважливіший інструментами розробки складного програмного забезпечення. Завдяки розвитку інформаційних технологій та алгоритмам ми сьогодні маємо можливість швидко знаходити інформацію в Інтернеті (зокрема, шукати по картинках), знаходити найкоротші шляхи, аналізувати геноми і т. д. Алгоритми використовуються практично в усіх областях комп’ютерних наук - в аналізі зображень, Інтернет-пошуку, машинному навчанні, біоінформатиці, криптографії, кодуванні, мережах, розподілених системах, компіляторах.
Введення до фаху
Навчальна дисципліна «Введення до фаху» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: фізика, вища математика, іноземна фахова мова, комп’ютерні технології та є визначальною у вивченні спеціалізованих дисциплін зі спеціальності.
Вивчання цієї дисципліни спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного прояву про єдність понять з різних спеціальностей у напрямку кібербезпеки та захисту інформації ;
2) захист здобувачами методів і засобів забезпечення інформаційної безпеки інфокомунікацій, а також попередження, прогнозування та мінімізація втрат від несанкціонованого доступу до конфіденційної інформації ;
3) ознайомлення здобувачів із основами телекомунікацій, сучасними засобами захисту інформації в комп’ютерних та інформаційно-комунікаційних системах, володіння методами забезпечення безпеки у кіберсередовищі;
4) вдосконалення навичок самостійного аналізу перспектив розвитку інформаційних технологій.
Криптографічний захист інформації частина 3
Дисципліна «Криптографічний захист інформації» об’єднує та узагальнює такі дисципліни, як криптографія, криптографічні протоколи та криптоаналіз. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких освітніх і наукових галузей: дискретна математика, теорія ймовірностей та комбінаторика, теорія зв’язку, теорія інформації, кодування. Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного уявлення про застосування та розробку криптографічних систем захисту інформації в процесах створення, зберігання та передавання коніфденційної інформації, а також чинників, що впливають на цей процес;
2) розвиток умінь з правильної експлуатації криптографічних систем, аналізу та розробки криптографічних протоколів, навичок оцінювання стійкості криптосистем до криптоаналітичних атак, та атак на криптографічні протоколи;
3) надання базових знань та первинних навичок до криптоаналізу як історичних, так і сучасних криптосистем та криптогафічніх протоколів;
аналіз та розробка криптографічних протоколів для розподілу ключів в секретних мережах зв’язку та протоколів розділення секрету.Безпека розробки та підтримки додатків
Метою дисципліни «Безпека розробки та підтримки додатків» є забезпечення студентів базовими знаннями з проблем проектування та розробки додатків для систем обробки, зберігання та передавання інформації захищених від порушення властивостей конфіденційності, цілісності та доступності.
. Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного уявлення про застосування та розробку програмних систем для створення, зберігання та передавання інформації, а також чинників, що впливають на цей процес;
2) розвиток умінь з правильної експлуатації програмних систем, аналізу та розробки протоколів тестування, навичок оцінювання стійкості програмних систем до різноманітних видів атак на програмні ресурси та обладнання;
3) надання базових знань та первинних навичок до проектування як локальних, так і мережних програмних систем та протоколів взаємодії;
аналіз та розробка криптографічних протоколів для розподілу ключів в мережах зв’язку та протоколів розділення секрету.Сисиеми банківської безпеки
Метою викладання
навчальної дисципліни “Системи банківської безпеки” є формування
у студентів знань, які необхідні майбутнім фахівцям в області
інформаційної безпеки, з питань захисту інформації, що зберігається
та передається у телекомунікаційних системах та мережах, зокрема в електронних
платіжних системах.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Системи банківської безпеки” є забезпечення студентів базовими знаннями з проблем захисту інформаційних ресурсів у системах банківської безпеки від порушення властивостей інформації, а саме конфіденційності, цілісності та доступності.
Фізика
Методом викладання навчальної дисципліни є вивчення методів фізичного моделювання явищ та процесів, методів фізичних вимірювань та первинної обробки отриманих даних і розрахунків.
Цілі курсу:
- оволодіння основними поняттями та термінами, які описують технологічні процеси в електромагнітних системах;
- надання базових знань з фізичного моделювання явищ в електромагнітних системах;
- ознайомлення з використанням та приладами для фізичних вимірювань ;
- отримання практичних навичок з фізичних вимірювань та первинної обробки отриманих даних та інженерних розрахунків .
Іноземна мова (англійська)
Дисципліна «Іноземна мова (англійська)» є необхідною і невід'ємною складовою частиною професійної підготовки кадрів технічних спеціальностей, що зумовлено потребою забезпечення промислових підприємств національної економіки кваліфікованими фахівцями, які здатні ефективно спілкуватись в професійному іншомовному середовищі задля впровадження найсучасніших технологій в Україні.
Курс вивчення англійської мови базується на знаннях та вміннях, одержаних студентами в середній школі, носить професійно-орієнтований характер та є спрямований на подальший розвиток мовленнєвих навичок (читання, аудіювання, говоріння, письмо) та здатності їх ефективного застосування у відповідних комунікативних ситуаціях.
Ділова українська мова
Навчальна дисципліна
«Ділова українська мова» є дисципліною практичного циклу підготовки студентів
першого рівня вищої освіти (бакалаврського).
Метою нормативної дисципліни є усвідомлення системи української мови і
розкриття особливостей її функціонування в межах професійного спілкування.
Основні завдання дисципліни: формування національно-мовної особистості на
основі професійно орієнтованих комунікативних мовленнєвих компетенцій
(лінгвістичних, соціолінгвістичних і прагматичних) для забезпечення ефективного
спілкування у професійному середовищі.
Керування доступом в системах безпеки
Метою викладання дисципліни є набуття знань щодо механізмів керування безпекою процесів взаємодії користувачів з системами і ресурсами та систем між собою. Теоретичні знання супроводжуються лабораторними та практичними роботами, на яких студенти опановують різні програмні та апаратні технології керування доступом, що стосується ідентифікації, аутентифікації, авторизації, підзвітності. У зв’язку цим розглядаються: методи доступу до файлів ОС; середовище розробки та програмування платформи ARDUINO для засобів ідентифікація і автентифікація суб’єктів та об’єктів; стандарти радіочастотної ідентифікації RFID; програмування приладу електронної ідентифікація iButton на основі системи Arduino; біометрична ідентифікація і автентифікація суб’єктів; засоби та інструменти організації єдиного входу і аутентифікації SSO; управління доступом на основі штрихового и QR кодування. |
Основи алгоритмізації та програмування
Дисципліна
"Основи алгоритмізації та програмування" є необхідним практичним і
теоретичним фундаментом для фахівців з кібербезпеки, спрямована на вивчення
основ алгоритмізації, принципів опрацювання цифрової інформації, формує навики
програмування алгоритмічною мовою програмування високого рівня С++. Під час
вивчення даної дисципліни студенти здобудуть знання, які допоможуть ефективно
використовувати сучасні розробки технологій програмування при вивченні
спеціальних дисциплін.