ТЕХНІЧНА ЕЛЕКТРОДИНАМІКА ТА ПОШИРЕННЯ ЕЛЕКТРОМАГНІТНИХ ХВИЛЬ
Протоколи сигналізації телекомунікаційних мереж
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Протоколи
сигналізації телекомунікаційних мереж» є системи сигналізації телекомунікаційних
мереж загального користування, мереж мобільного зв’язку та протоколів
сигнального обміну в цих мережах.
Метою
викладання навчальної дисципліни «Протоколи сигналізації телекомунікаційних
мереж» є вивчення: видів і складу сигналів абонентської, внутрішньосистемної та
міжстанційної сигналізації, міжнародних стандартних систем сигналізації та систем
сигналізації в Україні, методів сигнального обміну між різнотипним обладнанням
систем розподілу інформації і мережами зв’язку, організації, принципів побудови
та функціонування мережі спільнокана-льної сигналізації №7 (СКС №7), принципів
взаємодії сигналізації СКС №7 з деякими іншими системами сигналізації на ТМЗК, функціональної структури та сигнальних
процедур сигналізації DSS1, сигналізації в мережах мобільного зв’язку та
специфіки обслуговування мобільних абонентів, особливостей доступу до пакетних
мереж для абонентських терміналів, принципів
тестування обладнання і програмного забезпечення, що забезпечують процедури
сигналізації.
Супутникові системи зв'язку
Дисципліна «Супутникові системи зв’язку» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких дисциплін: «Системи мобільного зв’язку», «Технічна електродинаміка та поширення електромагнітних хвиль», «Радіоприймальні та передавальні пристрої», «Антени та пристрої мікрохвильового тракту».
Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного уявлення про принципи побудови систем і мереж супутникового зв'язку, а також принципи їх роботи та методики проектування;
2) розвиток умінь застосовувати базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів для проектування систем та мереж супутникового зв’язку;
3) підвищення рівня комунікативної компетентності у сфері інформаційно-телекомунікаційних систем та мереж, зокрема в контексті обговорення проблемних питань з колегами, громадянами та іншими стейкхолдерами;
мотивування на активну участь у процесі прийняття індивідуальних/групових рішень, відповідальність за якість прийнятих рішень та успішність їх реалізації в галузі електроніки, автоматизації та електронних комунікацій.Системи мобільного зв'язку
Дисципліна «Системи мобільного зв’язку» має міждисциплінарний характер. Вона інтегрує, відповідно до свого предмету, знання з таких дисциплін: «Теорія електричних кіл та сигналів», «Технічна електродинаміка та поширення електромагнітних хвиль», «Схемотехніка пристроїв зв'язку», «Радіоприймальні та передавальні пристрої», «Антени та пристрої мікрохвильового тракту».
Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти системного уявлення про принципи побудови систем і мереж мобільного зв'язку, а також принципи їх роботи та методики проектування;
2) розвиток умінь застосовувати базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів для проектування систем та мереж мобільного зв’язку;
3) підвищення рівня комунікативної компетентності у сфері інформаційно-телекомунікаційних систем та мереж, зокрема в контексті обговорення проблемних питань з колегами, громадянами та іншими стейкхолдерами;
мотивування на активну участь у процесі прийняття індивідуальних/групових рішень, відповідальність за якість прийнятих рішень та успішність їх реалізації в галузі електроніки, автоматизації та електронних комунікацій.Теорія систем електронних комунікацій
Формування системи понять та сукупності знань і умінь необхідних у практичній роботі напрямку “Телекомунікації” при вивчені принципів побудови та використання багатоканальних систем передачі на мережах зв’язку.
ТЕОРІЯ ЕЛЕКТРИЧНИХ КІЛ ТА СИГНАЛІВ
Дисципліна «Теорія електричних кіл та сигналів» має міждисциплінарний характер. Вона є базовою дисципліною для підготовки фахівців з радіотехнічних та телекомунікаційних систем передавання інформації, що надає підґрунтя для всіх наступних дисциплін, пов’язаних з передаванням інформації за допомогою електричних сигналів. Вивчаються процеси, що мають місце в електричних колах систем передавання інформації електричними сигналами, математичні моделі цих процесів, методи розрахунку характеристик заданих електричних схем та методи синтезу електричних схем по заданим характеристиках.
Навчання спрямовано на:
1) засвоєння здобувачами вищої освіти методів розрахунку характеристик електричних схем;
2) засвоєння здобувачами вищої освіти методів синтезу електричних схем по заданих характеристиках;
3) надання здобувачам вищої освіти знань про спектральні подання сигналів;
4) засвоєння здобувачами вищої освіти методів синтезу аналогових фільтрів;
засвоєння здобувачами вищої освіти методів синтезу фільтрів для формування сигналів заданої форми.Вища математика
Курс «Вища математика» є одним із основних засобів розвитку логічного й алгоритмічного мислення студентів, формує необхідний математичний апарат, достатній для опрацювання математичних моделей, пов’язаних з їх подальшою практичною діяльністю. Оволодіння математичним апаратом дає можливість застосовувати його для вивчення загально інженерних та спеціальних дисциплін, для аналізу і моделюванню пристроїв, процесів і явищ, пошуків оптимальних рішень з метою підвищення ефективності виробництва і вибору найкращих способів реалізації цих рішень, опрацювання і аналізу результатів експериментів.
Антени та пристрої мікрохвильового тракту
Матеріали та компоненти електроніки
Предмет “Матеріали та компоненти електроніки” є необхідною складовою частиною загально-інженерної підготовки і виключно до перших предметів, які вивчаються в циклі професійної та практичної підготовки фахівців.
Знання, отримані при вивченні матеріалів електронної техніки, сприяють формуванню у студентів науково-технічного світогляду, виробленню раціонального підходу при дослідженні фізичних особливостей матеріалів і компонентів та при їх практичному застосуванні. Майбутні спеціалісти оглядаються з історією та перспективами розвитку матеріалознавства, узнають про роль науковців та інженерів у розвитку наукових знань про матеріали та компоненти електроніки та радіотехніки.
Предмет «Матеріали та компоненти електроніки» ділиться на частини:
1. “Матеріали електроніки“.
2. “Компоненти електроніки”.
Фізика
Методом викладання навчальної дисципліни є вивчення методів фізичного моделювання явищ та процесів, методів фізичних вимірювань та первинної обробки отриманих даних і розрахунків.
Цілі курсу :
- оволодіння основними поняттями та термінами, які описують технологічні процеси в електромагнітних системах;
- надання базових знань з фізичного моделювання явищ в електромагнітних системах;
- ознайомлення з використанням та приладами для фізичних вимірювань ;
- отримання практичних навичок з фізичних вимірювань та первинної обробки отриманих даних та інженерних розрахунків .
Менеджмент телекомунікацій
Дисципліна «Менеджмент телекомунікацій» спрямована на формування системних знань в сфері сучасного менеджменту та опанування знаннями з побудови ефективної організації, виявлення факторів, що здійснюють вплив на управлінську діяльність підприємств різних форм власності, операторів, постачальників електронних комунікаційних послуг. Вивчення цієї дисципліни дозволяє набути навичок в прийнятті управлінських рішень на основі аналізу та оцінки ступені впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища організації, спираючись на теорію і практику менеджменту.
Навчання спрямовано на:
1) формування у здобувачів вищої освіти сучасного управлінського мислення та системи спеціальних знань у сфері менеджменту;
2) формування розуміння концептуальних основ системного управління організаціями, операторами електронних комунікацій, постачальниками електронних комунікаційних послуг;
3) набуття умінь аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища операторів та постачальників електронних комунікаційних послуг, прийняття адекватних управлінських рішень на основі знання методології та технологій прийняття та реалізації рішень, а також чинників, що впливають на цей процес;
4) формування здатності визначити доцільність інвестицій в бізнес по наданню електронних комунікаційних послуг, здатність розробити бізнес-план розвитку оператора (постачальника) чи бізнес-план його створення;
5) формування здатності визначити ефективність впровадження сучасних інформаційних СRM - систем в діяльність оператора (постачальника електронних комунікаційних послуг);
6) набуття навичок з проведення ділової оцінки персоналу, який працює в в сфері електронних комунікацій;
7) формування вміння спрогнозувати попит на електронні комунікаційні послуги з урахуванням впливу певних факторів.
Безпека життєдіяльності та охорона праці ТР 1
«Безпека життєдіяльності й
охорона праці» – дисципліна, яка вивчається в вищих закладах з метою формування
у майбутніх фахівців знань щодо стану і проблем безпеки людини в умовах впливу
негативних факторів оточуючого середовища, охорони праці, методів і засобів
забезпечення умов виробничого середовища і безпеки праці згідно з чинними
законодавчими та іншими нормативно-правовими актами, знань щодо стану і проблем
захисту населення в умовах надзвичайних ситуацій. Дана дисципліна розкриває
закономірності виникнення небезпек, їх властивості, наслідки впливу на організм
людини та об'єкти середовища; способи захисту і збереження здоров'я та життя
людини, збереження її працездатності, а також захисту життєвого середовища від
небезпек; розробки і реалізації відповідних засобів і заходів щодо створення та
підтримки здорових і безпечних умов життя та діяльності людини, як повсякденних,
під час трудової діяльності так і в умовах надзвичайних ситуацій.
Лінійно-кабельні споруди електронних комунікацій
Дисципліна «Лінійно-кабельні споруди електронних комунікацій» має за необхідне надати можливість здобувачам освіти оволодіти сучасними знаннями, вміннями, освоїти практичні навички в галузі телекомунікацій та передачі інформації за допомогою електричних та оптичних сигналів по різним лініям зв’язку (симетричним, коаксіальним кабелям, оптичним волокнам), теорії розповсюдження електромагнітної енергії по напрямним системам зв’язку (електродинаміка напрямних систем), теорії взаємних впливів між колами зв’язку і засоби захисту, електромагнітної сумісності аналогових та цифрових ліній зв’язку, теорії захисту споруд зв’язку від зовнішніх електромагнітних впливів.
Після вивчення дисципліни отримуються навики визначати конструкцію та марку кабелів за їх зразками, проводити виміри електричних та оптичних параметрів кабелю, виконувати розрахунки параметрів передавання електричних ліній зв’язку, давати оцінку їх відповідності нормам, давати оцінку перехідним загасанням між колами електричних ліній зв'язку за результатами розрахунків та вимірювань, проводити оцінку параметрів зовнішніх електромагнітних впливів на лінії електрозв'язку та волоконно-оптичні лінії зв'язку (ВОЛЗ), визначати типи оптичних волокон (ОВ) та типи конструкції оптичних кабелів, визначати оптичні параметри та параметри передавання ОВ, проводити розрахунки, пов’язані з проектуванням одно-хвильових ВОЛЗ.