Ділова українська мова
«Ділова українська мова» є освітнім компонентом обов’язкового нормативного циклу підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Основними завданнями освітньої компоненти є формування національно-мовної особистості на основі професійна-орієнтованих комунікативних мовленнєвих компетенцій (лінгвістичних, соціолінгвістичних і прагматичних) для забезпечення ефективного спілкування у професійному середовищі. |
Метою викладання освітньої компоненти “Ділова українська мова” є усвідомлення системи української мови і розкриття особливостей її функціонування в межах професійного спілкування та формування комунікативної компетентності здобувачів вищої освіти; набуття комунікативного досвіду, що сприяє розвиткові креативних здібностей здобувачів вищої освіти та спонукає до самореалізації фахівців, активізує пізнавальні інтереси, реалізує евристичні здібності як визначальні для формування професійної майстерності та конкурентоздатності сучасного фахівця; вироблення навичок оптимальної мовленнєвої поведінки у професійній царині: вплив на співрозмовника за допомогою вмілого використання різноманітних мовних засобів, оволодіння культурою монологу, діалогу та полілогу; сприйняття й відтворення фахових текстів, засвоєння лексики й термінології фаху, вибір комунікативно виправданих мовних засобів та послуговування різними типами словників. |
Історія українського державотворення
Освітня компонента розкриває актуальні для сьогодення питання, а саме: культури, які діють на території, населеній національним колективом, які зв’язують його в компактну цілість та забезпечують його розвиток у сучасному і майбутньому. |
Метою курсу є надати здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти знання з історії України та українського державотворення, зосередившись на найбільш актуальних проблемах: особливості, визначальні
події та явища в кожному з них; руху, його конкретний
зміст і організаційні форми; |
Кваліметрія, управління якістю та технічне регулювання
Мета навчальної дисципліни – дати
майбутнім здобувачам теоретичні основи і практичні рекомендації по визначенню
сутності поняття якості і його кількісної оцінки, забезпечуючи вміння
аналізувати стан і динаміку об’єкта діяльності з використанням необхідних
методів та засобів аналізу, а також ознайомлення із структурою, складовими
системи технічного регулювання, законодавчим та нормативно-правовим
забезпеченням її функціонування, перспективами організаційних заходів щодо
адаптації положень вітчизняної системи технічного регулювання відповідно до
міжнародних норм та правил
Іноземна мова (англійська)
Дисципліна «Іноземна мова (англійська)» направлена на вивчення основ сучасної іноземної мови у професійній діяльності спеціаліста та є необхідною і невід'ємною складовою частиною загальноосвітньої професійної підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів. Це зумовлено інтернаціоналізацією наукового спілкування, розвитком співпраці фахівців і вчених на глобальному рівні і розширенням сфери наукового дискурсу в сучасній комунікації. Тому при вивченні іноземної мови пріоритетним є знання структур і стратегій наукового дискурсу, форм і засобів комунікації, а також вміння ними оперувати.
Курс вивчення іноземної мови носить, таким чином, професійно-орієнтований і має комунікативний характер, а дисципліна спрямована на оволодіння практичними мовними навичками відповідно до умов наукового спілкування. З урахуванням цього особливе методологічне значення набувають такі питання, як здатність забезпечення ефективності професійної комунікації, розповідати, міркувати, використовуючи основні види читання, здатність описувати явища, події, викладати факти та інше як голосно так і письмово.
Інженерна та комп'ютерна графіка
За детальними кресленнями й макетами - традиційними результатами роботи інженерів - стоїть довга і напружена праця. Як правило, креслення багато разів переглядаються, змінюються та погоджуються. Цей процес значно спростився з появою систем автоматизованого проектування (САПР). Користуючись швидкістю комп'ютерів і їх здатністю обробляти, зберігати та організовувати велетенські обсяги інформації, архітектурні й конструкторські фірми різко скоротили час проектування. Користуючись комп'ютером, конструктор чи архітектор спочатку будує електронну модель за допомогою ЕОМ і зберігає потрібну інформацію в пам'яті машини. Щоб продемонструвати модель під довільним кутом зору або показати результати інженерних досліджень, йому достатньо ввести декілька команд із клавіатури, і потрібне зображення з'явиться на екрані, тобто побудову нової моделі бере на себе електронна машина. Сучасні програми комп'ютерної графіки будують тривимірні вигляди, показують не тільки висоту і ширину побудов, а й їх глибину. Графічне середовище AutoCAD дозволяє працювати одночасно з декількома кресленнями, має потужні засоби візуалізації створюваних тривимірних об’єктів і розширені можливості адаптації системи до вимог користувача, забезпечує зв’язок графічних об’єктів із зовнішніми базами даних, дозволяє проглядати і копіювати компоненти креслення без відкриття його файла, редагувати зовнішні посилання і блоки, що знаходяться у зовнішніх файлах, і багато-багато іншого.
Бази даних
Мета дисципліни Бази Даних - поглиблене вивчення прийомів роботи з базами даних в середовищі СУБД MS ACCESS. Сучасний мир інформаційних технологій неможливо уявити собі без використання баз даних. Практично всі системи в тій чи іншій мірі пов‘язані з функціями довгочасного зберігання та обробки інформації. Фактично інформація стає фактором, який визначає ефективність будь -якої галузі діяльності. Обробка інформації на сучасному етапі неможлива без використання баз даних, які лежать в основі інформаційних систем. Це змінило характер роботи багатьох організацій, сприяло розвитку нових досягнень в області програмного забезпечення, розробці нових алгоритмів та мов програмування.
Апаратне та програмне забезпечення інформаційних систем
Курс складається з двох частин. Першу частину вивчають здобувачі першого курсу, що включає розробку програм – це складний інженерний процес, неможливий без відповідної технології. Саме ознайомлення з технологією створення програм є метою АПЗІС. В цьому курсі розглянемо основні поняття програмування, дані базових типів і операції мови C++, інструкції, підпрограми. Мова програмування С++ – це жива мова, засоби якої розвиваються й удосконалюються. Отже, найбільшу увагу приділено основним мовним конструкціям і техніці їх застосування, а не можливостям бібліотек або нюансам компіляторів. Будемо використовувати як практичні заняття так і самостійну роботу здобувачів. Наводяться численні приклади програм, функцій і окремих фрагментів коду, що наочно ілюструють викладений матеріал. Дуже бажано, щоб здобувач, працюючи над текстом і вправами, мав можливість відразу створювати й запускатипрограми на компютері. Наведені в курсі задачі є міні-проектами для самостійної розробки.
Друга частина курсу АПЗІС складається з MatLAB наводяться відомості, що дозволяють здобувачу при виконанні курсових і кваліфікаційних робіт вільно використовувати переваги комп’ютерної системи Matlab для утворення програмних моделей технічних систем і комп’ютерного моделювання їх поводження у заданих умовах експлуатації.
Вища математика
Курс «Вища математика» є одним із основних засобів розвитку логічного й алгоритмічного мислення студентів, формує необхідний математичний апарат, достатній для опрацювання математичних моделей, пов’язаних з їх подальшою практичною діяльністю.
Фізико-хімічні та біомедичні дослідження
Програму освітньої компоненти «Фізико-хімічні та біомедичні вимірювання» розроблено на основі системного погляду на сучасні тенденції в розвитку техніки та технічних процесів з урахуванням розвитку і використання в умовах формування нових соціально-економічних відносин у суспільстві.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є властивість та будова матерії, фізичні та хімічні параметри речовин, методи та засоби їх вимірювання.
Метою викладання навчальної дисципліни «Фізико-хімічні та біомедичні вимірювання» є забезпечення опанування студентами основних методів та засобів вимірювання фізичних, хімічних та біомедичних параметрів речовин.
Основними завданнями є опанування основ метрологічних знань для використання їх при подальшому набутті практичних навичок.
Міжнародна стандартизація
Метою навчальної дисципліни є ознайомлення з призначенням та цілями міжнародної стандартизації,
порядком використання міжнародних стандартів, а також з міжнародними та європейськими організаціями з
стандартизації
Основи технічного регулювання
Мета: ознайомлення із структурою, складовими системи технічного
регулювання, законодавчим та нормативно-правовим забезпеченням її
функціонування, аналізом діяльності міжнародних та національних
організацій у цій сфері, перспективами організаційних заходів щодо
адаптації положень вітчизняної системи технічного регулювання відповідно
до міжнародних норм та правил.
Завдання: визначення ролі та значення
системи технічного регулювання в умовах глобалізації економічних
процесів; аналіз діяльності міжнародних організацій, що залучені до
системи технічного регулювання; ознайомлення зі особливостями систем
технічного регулювання; характеристика законодавчої та
нормативно-правової основи технічного регулювання; визначення основних
засад напрямків політики країн світу щодо подолання технічних бар’єрів в
торгівлі; окреслення перспективних шляхів адаптації вітчизняних вимог
відповідно до міжнародних.
Метрологія
Предметом вивчення навчальної дисципліни є вивчення основ метрології, вивчення поняття фізичної величини, засобів вимірювальної техніки (далі – ЗВТ), похибки вимірювання, похибки ЗВТ, структури та будови ЗВТ, повірки ЗВТ, калібрування ЗВТ, розрахунки невизначеності ЗВТ та принципів роботи з ЗВТ.
Вимірювання неелектричних величин
Предметом вивчення навчальної дисципліни є фізичні основи, устрій та принцип роботи електронних пристроїв в засобах інформаційно-вимірювальної техніки
Стандартизація продукції та послуг
Метою навчальної дисципліни є підготовка майбутнього інженера з стандартизації до рішення організаційних, наукових, технічних та правових задач з стандартизації під час розроблення, видання та застосування нормативних документів.
Типові процеси у виробництві та сфері послуг
Предметом вивчення навчальної дисципліни є принципи та методи побудови технологічних процесів, забезпечення належних умов для працівників, можливість контролю якості та керування окремими технологічними операціями та процесами загалом
Вступ до спеціальності
Мета вивчення даної дисципліни – ознайомлення студентів з вибраною ними спеціальністю, з програмою навчання, з основними вимогами до професійної підготовки, яким вони повинні відповідати.
Хімія та основи екології
Курс розрахований на подальше освоєння основних закономірностей хімічних процесів, завоєння знань щодо складу таособливостей хімічних речовин та сполук , закономірностей їх будови та властивостей відповідно основної підготовки по вибраному фаху навчання та майбутньої спеціальності.