ЕДУКОЛОГІЯ, ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ

ЕДУКОЛОГІЯ, ПЕДАГОГІКА ТА ПСИХОЛОГІЯ

Програма вивчення навчальної дисципліни «Едукологія психології та педагогіки» складена  відповідно до освітньої програми підготовки аспірантів спеціальності   125-Кібербезпека  
Загальний обсяг дисципліни: 4 кредити ЄКТС (120 годин)

Мета дисципліни


Формування загальнопрофесійної компетентності майбутніх спеціалістів шляхом розвитку теоретичного психолого-педагогічного мислення для наукового осмислення сучасної реальності; формування власної психолого-педагогічної позиції на основі усвідомлення сутнісних характеристик освітнього процесу і осмислення педагогічного досвіду.

Науковий та філософський світогляд

Науковий та філософський світогляд

Науковий та філософський світогляд

Метою викладання дисципліни «Науковий та філософський світогляд» є формування науково-філософського світогляду, філософської культури мислення, пізнання навколишнього світу та себе як особистості, знання сутності науки та її ролі у житті суспільства, навичок застосування методологічного інструментарію у своїй наукової діяльності. Засвоєння курсу також сприяє формуванню національної самосвідомості майбутніх фахівців, розвитку їх духовності, методологічної культури, прилученню до загальнолюдських гуманістичних цінностей, вихованню громадян своєї держави, які зможуть самостійно мислити, реалістично оцінювати події минулого та сучасного, достойно представляти свою країну на європейському та світовому інформаційному ринку з потреби фахівців зв’язку, інформаційних технологій, економіки та менеджменту, прагнути приймати активну участь у розбудові незалежної держави.


Основними завданнями вивчення дисципліни «Науковий та філософський світогляд» є поглиблення пізнання загальних засад філософії, логіки, її розвитку та місця у духовному житті суспільства; засвоєння сутності науково-філософського світогляду; дослідження становлення, сутності та розвитку науки у цивілізаційній історії людства; розкрити форми буття науки, її онтологічні та гносеологічні основи; розкрити соціальні виміри наукового пізнання, його структурні елементи та суспільну природу; озброїти методологією наукового пізнання, сучасними науковими методами дослідження складних проблем; обґрунтувати сутність та роль техніки у суспільному розвитку, а також довести соціальну відповідальність вченого за розробку нових видів техніки з урахуванням соціально-екологічних стратегій розвитку людства.

Програма навчальної дисципліни

Змістовий модуль 1. Філософія та світоглядні цінності сучасної науки.

Тема 1. Поняття світогляду, його структура та основні типи. Наука як особливий тип світогляду. Філософія та наука в історії розвитку ідей.

Тема 2. Наука, її сутність, функції та специфіка наукового та філософського освоєння світу.

Тема 3. Становлення та сутність філософії науки, її проблемне поле. Класифікація наук.

Тема 4. Наука у системі соціальних цінностей. Етика науки, її вимоги, норми та гуманітарний контроль за розвитком науки.

Тема 5. Наука в умовах глобалізації.

Змістовий модуль 2. Філософсько-методологічні засади пізнання та дослідження в сучасній науці.

Тема 1. Наукове пізнання, його структура та суб’єктно-об’єктна природа.

Тема 2. Онтологічна та епістемологічна складові філософських засад науки та їхній перетин.

Тема 3. Філософські підстави наукового пізнання та дослідження.

Тема 4. Філософія та її роль як методології у науковому пізнанні. Методологія та методи наукового пізнання та дослідження.

Тема 5. Сучасний науковий дискурс. Особливості наукового дослідження в ХХI столітті.