Соціологія споживацької поведінки

Соціологія споживацької поведінки

1.Мета дисципліни - формування у студентів сучасних знань та практичних умінь здійснювати соціологічну інтерпретацію феномену споживання як одного з основних засобів об’єктивізації способу життя людини у суспільстві, процесів соціальної взаємодії в контексті життєдіяльності людей, забезпечення потреб та досягнення соціальних цілей, а також вироблення розуміння засад соціальної технологізації процесу споживання.

2.Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни:

1.Знання студентами основ філософії, психології, соціології, економіки та маркетингу.

2.Володіння навичками читання і критичного аналізу соціальної інформації й текстів, опублікованих українською, англійською та російською мовами.

3.Володіння навичками аналітичних та пошукових методів соціологічної емпірики.

3.Анотація навчальної дисципліни:

Навчальна дисципліна належить до дисциплін вільного вибору студента блоку «Соціальні технології економічної сфери: менеджмент та маркетинг». Дисципліна має на меті системне опанування студентами засад соціологічного дослідження феномену споживання в сучасному суспільстві та напрацювання умінь володіти відповідними методами та формами соціальних технологій трансформації практик споживання. Курс орієнтований на ознайомлення студентів з класичними та сучасними теоріями суспільства споживання, методами соціологічного дослідження поведінки споживачів, формування у студентів наукового розуміння соціального підгрунтя практик споживання. Навчальна дисципліна акумулює теоретичні та практичні знання про різні аспекти споживчої діяльності, спрямованої на задоволення та ідентифікацію потреб та інтересів соціальних груп. Вивчення курсу сприяє формуванню професійних і загальнокультурних компетенції!

4.Завдання (навчальні цілі):

-вивчення особливостей соціологічного підходу до аналізу споживання як однієї з основних соціальних практик сьогодення;

-розкриття особливостей функціонування споживання в трансформаційних умовах сучасного соціуму;

-вироблення розуміння сутності інноваційних соціальних технологій формування торгових просторів та виявлення соціальних факторів споживання, а також технологій маніпулювання споживчою поведінкою;

-формування навичок аналізу механізмів формування і трансляції системи цінностей

Українська соціологічна традиція та сучасні дослідження

Українська соціологічна традиція та сучасні дослідження

Курс “ Українська соціологічна традиція та сучасні дослідження ” тісно пов’язаний з такими базовими курсами, як “Соціальна філософія”, “Соціальна психологія”, “Політологія”. Навчання спрямовано на:

1)      розвиток наукових уявлень про витоки, базові положення та основні пізнавальні суперечності розвитку соціології в Україні;

2)       опанування понятійним апаратом соціології з урахуванням особливостей її розвитку в Україні;

3)       опанування поглядів щодо критеріїв типології етапів розвитку соціологічної думки в Україні;

4)       розширення професійних вмінь аналітично ідентифікувати коректність застосування етичних норм в професійній діяльності соціолога;

 здійснювати порівняння тенденцій розвитку та місця української соціології в контексті світової соціології.