СОЦІОЛОГІЯ МОДИ
Актуальність курсу «Соціологія моди» пов'язана зі зміною характеру, функцій та ролі моди в сучасному суспільстві. Даний курс дозволяє розглянути моду як соціокультурний феномен; реконструювати концептуальні підходи до вивчення та соціологічного дослідження моди в сучасному суспільстві; виявити особливість соціокультурних механізмів виникнення та функціонування моди; визначити соціальні функції моди як соціального інституту, розглянути моду як специфічну комунікативну систему, фактор споживання та ін. Вивчення предмета передбачає перехід від загальних питань, що мають теоретико-методологічне значення до аналізу та рекомендацій щодо сучасних трансформацій в галузі моди, а також практичного застосування отриманих знань в публічній та комунікативній сферах.
Програма вивчення навчальної дисципліни «Соціологія моди» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки соціологів, освітнього рівня «магістр», напряму підготовки «Соціологія». Предметом вивчення навчальної дисципліни «Соціологія моди» є закономірності та механізми функціонування моди як соціокультурного феномену.
Міждисциплінарні зв’язки: з історією, психологією, культурологією, економікою, маркетингом, рекламною діяльністю, журналістикою.
Метою викладання навчальної дисципліни «Соціологія моди» є ознайомлення студентів із системою загальнотеоретичних знань щодо соціології моди, засвоєння її категоріального апарату та методологічної бази та формування відповідних вмінь та навичок вирішення професійних завдань з основних напрямків діяльності майбутніх фахівців.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Соціологія моди» є засвоєння студентами знань про засади соціології моди, розкривання специфіки соціологічного погляду на моду; виявлення ролі моди в трансформаціях сучасного суспільства; формування навичок соціологічного аналізу феномена моди та практичного використання результатів дослідження в різних областях соціальних комунікацій.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні
знати:
- базові напрямки соціологічних та культурологічних досліджень моди;
- загальні класичні та сучасні теоретичні концепції соціології моди;
- структуру моди та її складові, соціальні функції моди;
- технології та можливості аналізу моди за допомогою соціологічних методик.
вміти :
- аналізувати моду як соціальний інститут, комунікативну систему;
- ідентифікувати ключових агентів модного виробництва;
- інтерпретувати моду як культурну та символічну форму споживання;
- виділяти основні фактори, що впливають на особливості споживання одягу;
- застосувувати теоретичні концепції, що пояснюють принципи модного виробництва та споживання, до різного роду первиних та вториних даних. прогнозування тенденцій